Célba ért a guruló múzeum
Beküldte zoo -
Célba érkezett az Audi Hungaria Classic 2008 mezőnye. A 76 kocsi két nap alatt majdnem 600 kilométert autózott le a Balaton-felvidéken és a Dunántúl nyugati részén az elmúlt hétvégén. A gyűrődést még az 1923-as Salmson is bírta, bár többször szerelni kellett.
Az autók és tulajdonosaik is kicsit elcsigázottan bár, de egészben érkeztek meg a szombat esti befutóra. Két napon keresztül rótták a magyar utakat, hol esőben, hol napsütésben. A verseny nem a gyorsaságról szólt, hanem az ügyességről és a pontosságról.
Pénteken Veszprémből indultak a versenyzők, a mezőny ekkor eljutott Sümeg, Tapolca és Ajka városába is, végül Veszprémben fejezte be a napot egy éjszakai feladat teljesítésével. Szombaton Pápa érintésével Győrt célozták meg, visszafelé meglátogatták az écsieket és a Rábaringet, valamint az eplényieket, majd Veszprémben ért véget a futam. Útközben számos időmérő szakasz követte egymást, ezek a századmásodpercre előírt, fotocellák között leküzdött etapok döntötték el a helyezéseket. A cél az volt, hogy a versenyzők a lehető legkisebb hibaponttal, azaz a legkisebb eltéréssel teljesítsék az előírt szintidőt.
A hazaiak mellett külföldiek is bekapcsolódtak a raliba, összesen 12 osztrák, cseh, német, svájci és román páros nevezett, bár a dobogó három fokára most kizárólag magyarok állhattak fel. Az esemény az Oldtimer Szuperkupa utolsó futama volt. Ez a legnagyobb ilyen jellegű rendezvénysorozat hazánkban, illetve az egész kelet-európai térségben. Az Audi Hungaria Classic 2008 mostani versenyét a tavalyi Szuperkupa első helyezettjei nyerték, vagyis címvédőkről beszélhetünk.
Az Audi Hungaria Classic győztesei:
1. Erdélyi Zoltán Erdélyi Zoltánné Csilla: Jaguar 420 Sovereign - 1968
2. Gábeli Tibor Víg Zoltán: Volkswagen 1302 LS Cabrio - 1972
3. Ilkovics Ádám Kemenes Csilla: Alfa Romeo Giulia Sprint 1600 GTA - 1971
Elsőnek lenni nem is olyan egyszerű: a nyertes páros 25 mért szakaszon nem egészen 6 másodperc eltéréssel teljesítette a legjobb a szintidőket (ez az első helyezetteknél 5,95, a második helyen végzett párosnál 6,29, a bronzérmeseknél pedig 6,55 másodperces eltérést jelent). 0,02 másodperccel maradt le a dobogóról a Sárdi Zoltán Perenyei Csaba páros, így ők a negyedik helyen zárták a versenyt.
A guruló múzeumot többfelé is meg lehetett csodálni. A kocsik nem csak az utakon, mozgás közben voltak láthatók, hiszen tulajdonosaik többször is pihenőt adtak maguknak és a járgányaiknak. A fő bázis a Veszprém Aréna, valamint az Állatkert parkolója, és az Óváros tér volt, de hosszabb ideig tanyáztak Ajkán, Sümegen és az Audi-gyár parkolójában, ahol egyébként nyílt napot tartottak, így több ezren csodálhatták meg az időnek fittyet hányó autóalkotásokat.
Az oldtimerek mellett youngtimerekkel is lehetett nevezni, vagyis olyan autókkal, amelyek 1976. december 31-e után készültek. Őket külön értékelték, hiszen más képességekkel bírtak.
Az Audi Hungaria Classic 2008. youngtimer kategória nyertesei:
1. Szerencsés Árpád Virág Ádám - Volvo 780 1989 (16,34)
2. Kátai Tamás Poós Béla Lancia - Delta HF Integrale 1992 (17.3)
3. Farkas Csaba Orosz Tamás - Trabant RS 601 1980 (21,93)
A gyűrődést még az 1923-as Salmson is bírta, bár többször szerelni kellett. Ez az autó volt egyébként a közönség egyik nagy kedvence. A 20-as évek derekán rendkívül népszerű járgányból összesen 1142 darab készült. Az 535. példányszám az Audi Hungaria Classic-on megmutatta, hogy a régmúlt gyártmányai ma is megállják helyüket.