Hallgatói Centrum nem csak hallgatóknak

- új lehetőségek a Pannon Egyetemen -

A Pannon Egyetemről mindenki tudja, hogy igyekszik a hallgatókra odafigyelni, nekik megfelelő szolgáltatásokat kiépíteni. A Hallgatói Centrum Kft. létrehozatalánál is ez állt a középpontban. Bár ez a fő koncepció, Veszprémről sem felejtkeztek el, és a szolgáltatások kibővítésével szeretnének a város elvárásainak is megfelelni. A diák meg örül, mert tényleg csak a „szomszédba” kell mennie, ha gondja van.

Index: – Kezdjük a legelején! Mi célból jött létre ez a kezdeményezés?

Siklódi Levente: – A Hallgatói Centrum létrehozatalát a Hallgatói Önkormányzat nagyjából már öt éve megálmodta és megpróbálkozott vele. A koncepció lényege az, hogy a HÖK feladatai közé tartozik a hallgatói érdekképviselet, és mellette a hallgatói szolgáltatások koordinálása. Ez a két dolog feladattal jár, és a HÖK-nek az volt a célja, hogy különválassza ezt a két területet úgy, hogy csak a hallgatói érdekképviselettel kelljen foglalkozni a továbbiakban. A hallgatói szolgáltatásokat egy olyan társaságra szerette volna bízni, mely ezt professzionális módon, a hallgatók felé a lehető legjobb színvonalon tudja nyújtani, illetve kicsit kibővíti ezeket a szolgáltatásokat. Elmondhatjuk, hogy a HÖK azért kezdeményezte a Hallgatói Centrum létrehozását, hogy a lehetőségekhez mérten lefedje az összes hallgatókhoz kapcsolódó szolgáltatási területet, és ezen tevékenységeiben kiemelkedő, színvonalas munkát végezzen.

Index: – Mik a legfontosabb célkitűzéseitek, terveitek?

SL: – A Hallgatói Centrumnak van néhány alapstratégiája, célkitűzése. A legfontosabb, hogy felismertük, a Pannon Egyetem akkor lehet életképes, és akkor rendelkezhet megfelelő PR-ral, ha a hallgatói élet, a hétköznapi élet megfelelő színvonalú lehetőségeket nyújt a hallgatóknak mind kulturális, mind sport, mind szórakozási szinten. Ezeken a területeken szeretnénk jelentős előrelépést elérni. Gyakorlatilag az a cél, hogy élhetőbb hallgatói életet tudjunk kialakítani, melyben a diákok jól érzik magukat, mely miatt szívesen jönnek vissza, és otthon ajánlják ismerőseiknek, barátaiknak. Alapfilozófiánk az is, hogy a szolgáltatásokat a lehető legmagasabb színvonalon végezzük, a lehető leghallgatóbarátabb árakon. Mindenhol szeretnénk hallgatói munkával, hallgatói dolgozókkal együttműködni, ezzel is lehetőséget adva nekik arra, hogy szabadidejükben esetleg egy kis pénzt keressenek vagy tapasztalatokat szerezzenek.

Index: – Melyek a főbb tevékenységi köreitek?

SL: – Nagyjából öt területet tudunk különválasztani, mely a következőkre tagolható: hírközpont és informatikai szolgáltatások, irodai szolgáltatások és PR termékek, rendezvényszervezés, támogató szolgáltatások és a hallgatói klub, vendéglátás, automaták üzemeltetése. Ha ezeket megnézzük, akkor látjuk, hogy minden pontján a hallgatók mindennapjaihoz kapcsolódunk. A hírközpont és informatikai szolgáltatás területétén szeretnénk részt venni, javaslatokat tenni a Pannon Egyetem PR-jának fejlesztésében, a belső és külső kommunikáció támogatásában. Az egyetemen található építőképes terminálok működtetését mi végezzük, ezt a rendszert fel kell éleszteni, frissíteni, hogy tényleg megfelelő információkat közvetítsen a hallgatók felé. Szeretnénk a hallgatói levelezőlistákat is aktívabban használni. Korábban már kifejlesztettünk egy tömeges sms szolgáltatást, amit annak idején nem tudtunk bevezetni. Ezt szeretnénk minél szélesebb körűvé tenni. Ez azt jelentené, hogy havi háromszor ingyenes formában sms-t kapnának a diákok, melyben tanulmányi és egyetemi információk vannak. Szeretnénk kiépíteni egy plazma reklámrendszert az egyetem területén, ahol hírújság futna.

Index: Az irodai szolgáltatások és PR termékek szolgáltatás mit takar pontosan?

SL: – A Centrum itt két különböző, mégis könnyen párhuzamba állítható feladatkörrel foglalkozna. Az irodai szolgáltatások a hallgatók és oktatók számára nyújtani kívánt különböző fénymásolási, nyomtatási, diplomakötési tevékenységek lennének. A PR termékek kategóriájában pedig egy országos szinten is versenyképes egyetemi és céges PR termék-választék megtervezése, legyártatása és forgalmazása lenne a cél. A fénymásolás területén a szolgáltatásunk a lehető legmagasabb színvonalon folyna, a lehető legkedvezőbb árak mellett. Ezt a tevékenységünket meg is kezdtük. Tudunk beadandó dolgozatokat kötni, névjegykártyát, plakátokat és szórólapokat, igazolványképeket készíteni, digitális fotót kidolgozni, laminálni és akár CD-t , DVD-t írni. A félév vége előtt tudunk majd diplomadolgozatot kötni. Tárgyalunk, hogy vasúti jegyeket is tudjunk árusítani, megbeszélések folynak telefontársaságokkal, hogy feltöltőkártyát tudjunk értékesíteni. Azt szeretnénk, hogy ne csak fénymásolási szolgáltatást kapjanak a hallgatók, hanem ha odajönnek hozzánk, akkor egy sokkal szélesebb körű dolog várja őket. Később plusz szolgáltatásokat hoznánk be, akár hiteltanácsadást és biztosítási tanácsadást is. A másik részterület a PR termékek forgalmazása, tervezése. Elsősorban az egyetemi termékpaletta fejlesztésében, jobbá tételében szeretnénk közreműködni a Kommunikációs Irodával közösen. Komplett elképzelésünk van arra, hogy milyen PR termékeket kellene gyártatni és elérhetővé tenni. Szeretnénk nyugati vagy amerikai mintára elég sok olyan új, fiatalos terméket készíteni, amik divatosak, amiket érdemes megvenni. Ezen javaslatainkat el fogjuk juttatni az Egyetem megfelelő szervezeti egységeihez, és amennyiben igény van a közreműködésünkre, segítünk. Az egyetem PR termékein kívül szeretnénk nyitni a gazdasági társaságok, megrendelők felé is. Egyfajta reklámirodaként akarunk funkcionálni majd később, ahol akár céges arculatokat, honlapkészítést, kiadványkészítést, ajándéktárgyak gyártását is tudnánk vállalni. Ez természetesen csak egy kiegészítő tevékenység lenne, hiszen a központi cél a Pannon Egyetem hallgatóinak kiszolgálása.

Index: Rendezvényszervezés alatt pontosan mire gondoltatok?

SL: – Ez a terület az, ami már régóta működik. A rendezvényszervezést sikerült a legkorábban leválasztani a HÖK tevékenységéről. Az egyetemi polgárok életében meghatározó szerepet töltenek be ezek a programok, ezért kiemelkedő fontossággal bír életre hívásukban a megbízhatóság és a minőség. Az elvárásoknak meg akarunk és meg is tudunk felelni. Ugyanakkor ne felejtsük el, hogy ezen rendezvényeken a diákok egy életre szóló élményt szereznek. A Hallgatói Centrum Kft. kizárólagos szervezési jogába kerültek a hallgatói rendezvények, mint pl. a gólyatábor, a gólyabál, a VEN és az Ako, a Pannon Egyetemi Fesztivál. A célunk az, hogy ezen a vonalon is tovább fejlődjünk.

Index: – Mi tartozik a támogatási szolgáltatások közé?

SL: – A Hallgatói Centrum szeretne a Pannon Egyetem minden egyes szervezeti egysége mellett egyfajta támogató szervezetként megjelenni, és gyakorlatilag az éppen aktuálisan felmerülő igényeket kiszolgálni. Például a Karrier Irodának segíteni saját rendezvényeik lebonyolításában, a Hallgatói Önkormányzattal együttműködni a hallgatói élet felpezsdítésében, különböző előadássorozatok szervezésében. Úgy akarunk megjelenni a hallgatók, oktatók, dolgozók életben, mint egy olyan szervezet, akihez bátran lehet fordulni bármilyen problémával.

Index: – Elmondanád bővebben, mik tartoznak a klubok szervezéséhez és egyéb tevékenységekhez?

SL: – Széles terület, nehezen is tudtuk összefoglalni, hogy mi mindent szeretnénk itt csinálni, ugyanis a hallgatók számára az egyik legmeghatározóbb területről van szó. Az oktatáson kívüli időtöltés és az ahhoz tartozó tevékenységek erősen befolyásolják az egyetemisták komfortérzetét és az egyetemhez való kötődésüket. Ezen a területen kell a legnagyobb előrelépést elérnünk, mert a jelenlegi helyzet nem nyújt túl sok lehetőséget a diákok számára. Igazi értelemben vett hallgatói klubbal nem rendelkezünk. Van a DC, amely gyakorlatilag ezt a funkciót fedi le, de önmagában nem tudja ellátni ezt a feladatot. Szükség lenne olyan hallgatói életterekre, ahová ha két óra között bemegy a hallgató, és kényelmesen el tudja tölteni az idejét, akár ingyenes internethez is hozzá tud jutni. Olyan közösségi tereket szeretnénk létrehozni, melyek ténylegesen a hallgatói kikapcsolódást szolgálják: napközben büféként tud üzemelni, helyet ad a kultúrának, kiállításoknak, teaházaknak, szakesteknek, szakbuliknak is. Emellett ott vannak az üdítő- és kávéautomaták, melyeket több helyen akarunk elérhetővé tenni. Szeptembertől 30 új automata jelent meg az egyetem területén. Elindult az egyetemi paint ball. Új dolgot hoztunk be, reméljük, sikeres lesz. A sportolás területén is szeretnénk minél jobbat, többet elérhetővé tenni. Gondolkodunk squash-pálya létesítésében, a konditerem modernizációjában, kozmetikai szolgáltatásokban, szoláriumban, szaunában és még sok minden másban is. A tervek megvannak, a lelkesedésünk határtalan. Meglátjuk, hogyan tudunk előre jutni. Bízom benne, hogy mind a Pannon Egyetem, mind a hallgatók életébe jelentős változást tudunk hozni – ezen dolgozunk. Reméljük, össze is fog jönni.


Ani
annni@citromail.hu

Rovat: