Kellemetlen turistának, éttermesnek egyaránt

- ahova a király is gyalog jár… ha megtalálja -

Az Óváros téren jobbra-balra forgolódó turisták nem minden esetben a látnivalóban gyönyörködnek. Az illemhelyet keresők nehéz helyzetbe kerülnek Veszprémben, más lehetőséget nem látva, bekéretőznek a közeli éttermekbe. Borissza Zsoltot, az Óváros téren található Elefánt étterem vezetőjét kérdeztük, ez előny vagy éppen hátrány számukra?

Borissza Zsolt: – Nagyon nagy problémát jelent ez számunkra. Főként a nyári időszakban jelentkezik a probléma, amikor jelentős a turistaforgalom – egy részük folyamatosan illemhelyet keres. Itt, az Óváros téren, három étterem található, ezekbe próbálnak bejutni, hiszen a szükség nagy úr. Amennyire a lehetőségek engedik, igyekszünk kiszolgálni őket ezzel, de sokszor kialakulnak kellemetlen helyzetek, hiszen a személyzet sem tud az üggyel maradéktalanul foglalkozni, nem tudjuk az illemhelyeket rendesen tisztán tartani, hogy az itt étkező vendégeknek megfelelő színvonalat tudjunk biztosítani.

Index: – Milyen alternatívát ajánlanak nekik?

BZs: – Hat éve dolgozom itt, a téren. Tudomásom szerint található egy illemhely a Várban, de fogalmam sincs, hogy pontosan hol, hiszen az Óváros téren egyetlen útbaigazító tábla sincs. Munkaidőben esetleg a Városháza jöhet szóba, mint lehetőség. Tavasszal, ősszel, amikor az osztálykirándulások zajlanak, tehát nagyobb csoportban érkeznek a turisták, előfordul, hogy 15–20 ember igyekszik bejutni hozzánk a WC-re. Az étterem méretéhez van kalibrálva ez a szolgáltatás, nem pedig csoportoknak. Tarthatatlannak tartom ezt a helyzetet, nem jó fényt vet a városra, hogy ebben a turisztikai övezetben nem képesek erről gondoskodni.

Index: – Mit hallani, javul majd ez az állapot?

BZs: – Ígéretek folyamatosan vannak a városvezetés részéről, de semmilyen változást nem tapasztalok az ügyben. Naponta többször kérdezik tőlünk, mégis hol tudnának könnyíteni magukon. Az a legrosszabb ebben, hogy eljönnek Veszprémbe turistaként, és kellemetlen számukra, hogy bekéretőzzenek egy étterembe.

Index: – Ilyenkor inkább leülnek egy pohár üdítőre, kávéra?

BZs: – Előfordul, de ez inkább kellemetlen, hiszen folyamatosan megy a kiszolgálás, nekik pedig hirtelen kellene menniük.

Index: – Mi a helyzet nagyobb rendezvények esetén?

BZs: – Természetesen örülünk nekik, hiszen forgalomnövekedést jelentenek számunkra, de sokszor úgy csábítanak ide több száz, esetleg ezer embert, hogy nem helyeznek ki mobil illemhelyeket, miközben kitelepülnek különböző cégek, és kereskedelmi árusítást folytatnak. Turistaként tapasztalon, hogy ezt a problémát több nagyvárosban sikerült megoldani. Nem feltétlenül pont a leglátogatottabb helyen kell lennie egy illemhelynek, de legalább az útbaigazító táblák jól láthatók. A Lovassy Gimnázium melletti parkolóba kihelyeztek egy automata WC-t, miért nem lehet egy ilyet a központban létesíteni? Úgy látom, hogy sokkal többet foglalkoznak ennél kisebb problémával, mi – vendéglátósok – pedig oldjuk meg, ahogy tudjuk!

Rovat: