Mese a tahónak álcázott szívtipróról
Beküldte döbrögi -
A könnyed, randifilmeket bemutató új sorozatunkban (link) ezúttal az össznépi Valentin-napon a mozikba került új magyar filmvígjáték kerül ismertetésre. Az S. O. S. szerelem se többet, se kevesebbet nem nyújt ennél a kategóriánál: könnyed limonádé, éppen ideális a filmvégi bátor elhatározáshoz, vagyis hogy a sötét moziteremben végre megfogjuk potenciális kiválasztottunk kezét. Esetleg az első csók is elcsattanhat, s kéz a kézben távozhatunk újdonsült párunkkal a plázából.
A műfajjal nagyot bukni nem lehet. A rendező Sas Tamás csatasorba állítja a magyar szépfiú-gárda két prominens figuráját: Csányi Sándort és Fenyő Ivánt is. Előbbinek a főszereplő Péternek sármos mosolya ugyan kissé megfáradni látszik korábbi alakításaihoz képest, ellenben utóbbi, mondhatni, brillírozik a szerepben. Már a Szabadság, szerelmben sem az eszéért szerettük a Fenyő Iván megformálta karaktert, ebben a filmben viszont teljesen hitelesen játssza a melegítőruhás, fekete-nagy-autós suttyót, hogy annál nagyobbat nézzünk, amikor végre önnönmagát alakíthatja Tomi. A néző pedig pislog lelkesen, a lányok sikkantgatnak a teremben, és képzeletben keblükre ölelik mindkét plüss-figurát.
A sztori rendkívül blőd, vagyis mindenki számára követhető, ami nagyon fontos Péter, a facér üzletember, sikeres partnerkereső vállalkozást irányít. Az iroda szolgáltatását szeretné igénybe venni a tahó Tomi, aki a szerény-kedves óvónőt, Veronikát (Ullmann szörnyű a parókám Mónikát) szemelte ki magának. Péter ügynöksége, az S. O. S. szerelem egy vidéki kastélyt bérel ki Tomi pénzéből, ahol az epekedő férfi mint ifjú, világlátott és művelt arisztokrata próbálná meghódítani a látszólag mit sem sejtő hölgyet. Ez a szituáció természetesen rengeteg lehetőséget rejt magában mindenféle helyzetkomikumra, amiben a film tulajdonképpen bővelkedik is, egészen jól kihozva a jelenetekből azok maximumát. Vicces a romantikus lovagláshoz díszletként tartozó kitömött őzike ide-oda hurcolászása, vagy a távirányítással robbanó agyaggalambok, avagy Tomi és Veronika erkély-jelenete.
Régi szabály, hogy a felnőttek világában a ki nem mondott gondolatokat kisgyerekek szájába kell adni. A filmben sem történik ez másképpen, szegény elhagyott Péterünk nemcsak facér, hanem még kislányát, Bogit (Varga Boglárka) is egyedül neveli Sas Tamás talán konzultált Nancy Meyers-szel, a Holiday rendezőjével , és Bogi aztán igazán tudja, mi kell a papának (nő) és önnön magának (anyu). Először matektanárnőjét tukmálja rá apura, de már apu és Veronika első közös jelenetétől kezdve tudhatjuk, hogy ők bizony előbb-utóbb össze fognak jönni. Ebben az összejövésben vastagon benne van a kis Bogi is, aki a film hivatalos honlapja szerint játékával, természetes kedvességével teljesen elbűvölte partnereit. Távol álljon tőlem, hogy megakasszam a kislány színészi karrierjét a filmbeli karakterével szembeni ellenérzéseimmel, de ha az én kislányom így lenne természetesen kedves, bizony megfontolnám egy-két atyai pofon kiosztását. De persze ez egy film, randifilm, itt Bogi karaktere is belefér.
Ami zavaró a filmben, az elsősorban annak zenéje. Ullmann és Csányi egy rendkívül hosszú és érthetetlen dalban mondják el nekünk valami gigabájtról és libamájról szól a vallomás, ami nyilván vicces. Ennél sokkal meglepőbb, hogy ugyan miért kell angol nyelvű dalokkal rögtön háromszor is földobni a filmet. Oké, a Valentin-napozás a tengerentúlról jött, de akkor a magyar előadók közt mit keres a Quimby? Hasonlóan zavaró, már-már az eredeti szappanoperai műfajnak megfelelően sok szponzor-reklám. Nyilván kell a pénz a plázák nagyközönségét megcélzó magyar filmek készítéséhez, de valamelyes mértéket talán lehetne tartani.
Összességében: aki ilyen filmre vágyik, az nyugodtan megnézheti az S. O. S. szerelmet, csalódni nem fog benne, de valószínűleg nem ez lesz az a film, amelyet az ínyenc filmrajongó annak megjelenését követően rögtön be fog szerezni.
A film hivatalos honlapja: www.sosszerelem.hu